2006-11-21: Ćwierć Polsatu dla Springera?

Z Wikinews, wolnego źródła informacji.
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
wtorek, 21 listopada 2006

Według doniesień niemieckich mediów, koncern wydawniczy Axel Springer ma wielkie szanse nabycia 25 % udziałów w Polsacie.

Springer miałby zakupić udziały w jednej z największych prywatnych stacji telewizyjnych w Polsce za 250 milionów euro – poinformowała gazeta "Handelsblatt", powołując się na negocjatorów. Tym samym wygrałby z Bertelsmannem, swoim konkurentem, również zainteresowanym kupnem udziałów w Polsacie.

Z cytowanych przez "Handelsblatt" wypowiedzi przedstawicieli stron prowadzących negocjacje wynika, że „rozmowy są już na ostatniej prostej“ i że sfinalizowanie transakcji jest możliwe jeszcze w tym roku.

Axel Springer wydaje już w Polsce dwie gazety codzienne: brukowy "Fakt“ oraz informacyjny "Dziennik", co czyni go największym wydawcą na rynku dzienników w Polsce. Również polskie wydanie tygodnika "Newsweek” pochodzi od Springera.

Zobacz też[edytuj]

Źródła[edytuj]