2005-09-19: Rupert Murdoch: Blair twierdzi, że BBC nienawidzi Ameryki

Z Wikinews, wolnego źródła informacji.
Skocz do: nawigacja, szukaj
poniedziałek, 19 września 2005

Medialny magnat, Rupert Murdoch, dyrektor zarządzający i większościowy udziałowiec spółki News Corporation, przyznał, że brytyjski premier, Tony Blair, przekazał mu w trakcie prywatnej rozmowy swoją negatywną opinię na temat BBC. Według Murdocha, Blair uważa, iż stacja informacyjna BBC World ukazuje Amerykę w złym świetle. Jego zdaniem widać to było w szczególności podczas relacji dotyczących skutków huraganu Katrina.

Wikipedia Zobacz hasło w Wikipedii na temat:
koncernu radiowo-telewizyjnego BBC

Murdoch, zagorzały krytyk polityki programowej BBC, przytoczył fragmenty rozmowy z premierem podczas sesji w Clinton Global Initiative w Nowym Jorku. Należąca do magnata spółka News Corporation zarządza stacjami informacyjnymi Fox News (w USA) i Sky News (w Wielkiej Brytanii). Wielu obserwatorów rynku medialnego wskazuje na to, iż obie telewizje mają charakter patriotyczny, miejscami nawet narodowy, podczas gdy BBC od lat znane jest jako przykład dziennikarskiego profesjonalizmu i bezstronności. Przez wiele lat publiczna brytyjska sieć radiowo-telewizyjna narażała się przez to kolejnym władzom kraju.

Podczas wojny o Falklandy-Malwiny między ówczesną premier Wielkiej Brytanii, Margaret Thatcher, a BBC doszło do poważnego konfliktu – dziennikarze tej stacji odmówili określania brytyjskich żołnierzy mianem „naszych”. W ten sposób postępowali zgodnie z zasadami etyki dziennikarskiej, ale występowali przeciwko patriotyzmowi.

Źródło[edytuj]