2005-05-16: "Newsweek" o profanacji Koranu

Z Wikinews, wolnego źródła informacji.
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Koran - wersja z XII wieku z Andaluzji
poniedziałek, 16 maja 2005

"Newsweek" oświadczył, iż informacje na temat profanacji Koranu z 9 maja mogły nie być prawdziwe.

Redaktor naczelny tygodnika przyznał, iż informacja na temat rzekomego spuszczenia Koranu w toalecie pochodziła od "źródła rządowego", jednakże później nastapiła korekta owej informacji. Ponadto przeprosił wszystkich, którzy ucierpieli w wyniku publikacji.

Po opublikowaniu artykułu w samym Afganistanie zginęło około 14 osób a 100 zostało rannych. Dodatkowo informacji o bezczeszczeniu pisma świętego spotkała się z protestami w Pakistanie, Indonezji i strefie Gazy.

Źródło[edytuj]