Tunezja: spory o przyszłość publicznej telewizji

Z Wikinews, wolnego źródła informacji.
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
niedziela, 13 maja 2012
Cquote1.svg Czy nikt nie widzi, że prywatyzacja TTN (tunezyjskiej telewizji publicznej) to kolejna próba odwrócenia uwagi ludzi od innych spraw? Cquote2.svg

—Selim Tanfous

Cquote1.svg Tunezyjski rząd nie przestaje obrażać TTN, ale jest wciąż obecny na ich antenie Cquote2.svg

—Mohamed Nidhal Bettaieb

Gmach tunezyjskiej telewizji publicznej

25 kwietnia zakończył się strajk okupacyjny przed biurami tunezyjskiej telewizji państwowej, który trwał prawie osiem tygodni. Protestujący utrzymywali, że telewizja Al Wataniya popierała obalony reżim Ben Alego i żądali jej “oczyszczenia”. Po tym, jak rząd obiecał wziąć pod uwagę ich postulaty, strajkujący zgodzili się opuścić zajmowany teren.

Krytycy zgadzają się, że państwowe media, a w szczególności główne wydanie wiadomości w telewizji Al Wataniya, ukazuje w niekorzystnym świetle partię rządzącą Ennahda. Stacja była oskarżana o oczernianie pracy rządu. Atmosfera podczas protestów przed siedzibą stacji była wyjątkowo gęsta za sprawą protestujących, którzy wymachiwali mopami i butelkami z wybielaczem, żądając “oczyszczenia” stacji, i atakując dziennikarzy.

Oświadczenie przedstawiciela partii Ennahda, informujące o możliwości prywatyzacji państwowej telewizji doprowadziło do gwałtownych starć. Następnie poproszono protestujących, by się rozeszli, a rząd obiecał odpowiedzieć na ich żądania, także te dotyczące kwestii korupcji finansowej i administracyjnej oraz pracowników, którzy byli dawniej zaangażowani w tworzenie sprzyjającej Ben Alemu propagandy.

Źródła[edytuj]